Tarikh: 25 Mei 2009
Pensyarah: Hajah Halimah Harun
AKTIVITI 1
Para pelajar diarah menjawab soalan-soalan berikut:
• Nama dan No Matrik
• Bidang Pengkhususan
• Alamat Tetap
• Status
• Mengapa ingin menjadi guru?
• Guru yang paling disukai dan kenapa?
• Guru yang paling dibenci dan kenapa?
• Apakah tugas guru?
• Lukis gambar pokok beserta tandatangan dan tarikh lahir
AKTIVITI 2
Para pelajar diarah mencari pasangan masing-masing kemudian melakukan tugasan berikut:
a. Memilih satu tajuk kertas pembentangan yang dibentangkan di Seminar Serantau UKM-UNRI.
b. Tuliskan isi-isi penting yang difahami.
c. Bentangkan di hadapan kelas.
Ahli Kumpulan:
1. Nik Hidayatul Nur Saadah
2. Yusnaini Abd. Hamid
Kumpulan saya telah menjadi sukarela untuk menjadi pembentang yang pertama.
Tajuk : Pembelajaran Koperatif Tipe STAD yang di awal dengan Pemberian Soal Cerita untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas VII(G) SMPN 13 Pekan Baru
Pembentang : Susda Heleni
Ringkasan Kajian :
- Kajian ini adalah berteraskan kajian tindakan
Kenapa?
- Kajian dilakukan untuk meningkatkan pemahaman pelajar untuk menjawab soalan matematik yang berteraskan kepada soal cerita (penceritaan)
Apa?
- Kajian ini memerlukan kepada refleksi dan melibatkan penambahbaikan kepada refleksi tersebut
Bagaimana?
- Pengaplikasian kaedah pembelajaran jenis koperatif STAD ke atas para pelajar yang terlibat
Prosedur?
- Melibatkan perancangan, tindakan, pemerhatian dan refleksi
AKTIVITI 3
1. Bentuk sebuah kumpulan dengan 5 orang ahli (berlainan bangsa, jantina dan pengkhususan)
2. Bincang dan bina tajuk yang sesuai untuk sebuah kertas cadangan/proposal.
3. Proposal mesti dihantar pada 28 Mei 2009.
Wednesday, May 27, 2009
:: Kuliah 6 ::
Posted by yusnaini Abd Hamid P48654 at 11:22 PM 0 comments
Subscribe to:
Posts (Atom)